Friday 28 May 2010

Bergendahl och ett draperi...

Fy så trist att Sverige inte gick vidare! Var verkligen en jättefin låt! Dock, när man inte hört henne förut reagerar man lite på det annorlunda vibratot. Jag trodde först att det blev av nervositet...Jag tror att det hela var så annorlunda, hennes stil och allting, att det blev för mycket för folket ute i Europa. De kunde inte se hur bra det var. Typ som när det kommer ett nytt riktigt annorlunda mode, det är få som tar åt sig det på en gång. Man behöver lite tid på sig!
Min favorit var Ukraina. Det lilla jag hört av Tysklands låt gillar jag oxå. Men jag tror inte att någon av dem vinner. Frankrike kanske. I alla fall var det väldigt många låtar som inte alls var bra, så nu tror jag att det kommer att gå riktigt bra för Grekland! 5:e - 8:e plats med lite tur...

Håller på att grädda tårtbottnar. Ska göra en gräddtårta till imorgon då två av barnens kusiner ska komma på middag. Mumsigt, men ack så onyttigt...men det finns ju värre saker eller hur?! Tårtan ska vara efterrätt förstås. Har inte bestämt ännu vad det ska bli för mat.

Har sytt det här draperiet för att dölja några låga lager-dörrar. ( Pia, du kanske känner igen några av tygbitarna?!)





Ha en mysig fredagkväll!

2 comments:

Anonymous said...

Posted by Pia Wed, June 02, 2010 18:04

Ja, är det de med damerna på? Varför känner jag igen dom i så fall? Mitt minne sviker som så ofta nu för tiden...
Tänk att Tyskland vann! Det var faktiskt den bästa låten tycker jag (hade inte hört den innan finalen). Låten är lika charmig som tjejen och henne lär man höra mer av framöver.
Kramis Pia

Eva in Athens, Greece said...

Hej Pia!
Nu först, efter 4 månader..., såg jag din kommentar! Sorry, men där jag hade min blogg förut fick jag inte något meddelande om kommentarer. Jag brukade scrolla bakåt ett par dagar bara och kolla om någon skrivit något. Nu får jag dock veta när jag fått en kommentar, så detta lär inte hända igen! Jag lovar!
Jo, det tyget har jag fått av dig efter någon av alla dina resor! Mitt minne är inte heller vad det en gång varit så jag kommer inte riktigt ihåg var du hade varit. Har du varit i Afrika?! Ja, det har du ju kommer jag ihåg nu, så tyget är förstås från den resan!
Kram, eva