Sunday 24 October 2010

En 13-årings rum (pojkrum)


När vi skulle måla Babbis rum föll valet på en ljus plommonlila färg (plommonlila är för övrigt min absoluta favoritfärg!) samt olivgrönt (ganska ljus den oxå). Det blev jättefint tillsammans tycker jag. Sedan var det dags att tänka på gardiner och plötsligt insåg jag att ett tyg jag köpt jättebilligt på Ikea för massor av år sedan, men aldrig gjort något av skulle passa jättebra.
Det blev gardiner till fönstret och till glasdörren ut till trädgården. Satte dit lite fjädrar på den ena;



(Lite indianstämning blev det ju med fjädrarna, eller hur?! Fjädrarna tog jag från en fin dammvippa vi hade!)



Sydde på lite jeanstyg och DVD-skivor på den andra för att det skulle bli lite roligare. Sydde faktiskt ett vändbart vadderat överkast oxå som jag verkligen är nöjd med, men när vi köpte en ny säng till Babbis förra vintern så passade det inte längre - för kort - och nu är det på Kreta.


Ramarna från Ikea liksom lejonbilderna av Mattias Klum.


En matchande kudde blev det till sängen oxå.
Ha det så mysigt!

No comments: