Friday 25 February 2011

Får jag presentera, Karin Legaki!


Det här är Karin! Hennes mamma är svenska, Monica, och bor på Kreta. Karins pappa heter Georgos och är en otroligt duktig bouzoukispelare, från
Naxos. I september hade jag satt in en annan video med Karin, men det är säkert många av er som inte sett den.

Den här inspelningen är från en konsert i Malia i somras, som jag tyvärr missade! Karin gör många live uppträdanden och har kommit ut med en CD som heter "Χορός με την Βροχή" (Choros me tin vrochi) eller "Dance with the Rain".

2 comments:

Steve said...

Inte "grekiskt" i mina öron. "Grekjazz" kanske? Har hört Eleni Legaki sjunga det för mig typiskt grekiska. Legaki?Syster, släkt eller bara ett vanligt grekiskt namn?

Eva in Athens, Greece said...

Legakis är inte så vanligt namn i Grekland. Det är en väldigt känd musikerfamilj från Naxos, så troligtvis är de släkt.