Wednesday 11 May 2011

Kläder som färgar...eller kanske färgar!

Ibland har man något nytt plagg med en stark färg som ska tvättas och chansar inte på att tvätta det ihop med annat. Man tvättar det separat. Nästa gång vågar man inte stoppa in det i maskinen med annat igen. Man tvättar separat...

Om du har en gammal vit t-shirt eller liknane som ska slängas - klipp upp den istället till små färgprovningslappar! Släng in en sådan i tvättmaskinen tillsammans med det färgstarka plagget, så vet du sedan om det färgar av sig eller inte.

Den här lila tenniströjan har färgat av sig väldigt mycket i flera tvättar...


men nu, som man kan se på den VITA lappen, kan man tvätta den ihop med de andra kläderna. Toppen!

2 comments:

Anonymous said...

Bra tips! Se till att vi får fint väder på söndag och 2 veckor framåt!
Kram från Kerstin som tycker din blogg är skoj att följa, Kretaälskare som jag är.Hittade den idag så den är ny för mig!

Eva in Athens, Greece said...

Roligt att du hittat till min blogg, Kerstin!

Hoppas verkligen ni ska få fint väder under semestern! Vädret har varit ganska knasigt hittills. Just nu lite småmulet och småblåsigt och 19 plus här i Aten, men vädret brukar vara väldigt likt på Kreta för jag antar att det är dit ni ska? Chania antar jag, eftersom de svenska resebyråerna mest har resor dit. Vår ena dotter går på universitet där. Vi bodde i 20 år i Hersonissos och har kvar vår lägenhet där, så det blir ju Kreta-besök då och då.
Jag älskar också Kreta! Men hela Grekland är fylld med underbara platser! Brukar titta på ett fantastiskt fint program på Net som heter Mänoume Ellada(Vi bor i Grekland)och de visar massor av underbara platser. Hoppas kunna se mer av landet i framtiden...