Thursday 9 June 2011

Hippiefestival i Matala på Kreta!

Read this post in English: Hippie festival in Matala, Crete!

(Scrolla neråt för lite information om hippiefestivalen 2012.)

"Matala Festival 2011" är en 3 dagar lång hippiefest som börjar nu på lördag den 11 juni. Man har haft lite gatufest där och målat gatorna hippie-fina inför helgen! Det bjuds på beachparties, Live Music, 60- och 70-tals musik förstås, gratis parkering och campande.




Matala är en väldigt fin liten badort på södra Kreta som är känd för sina grottor. På 60- och 70-talet bodde det många hippies i de här grottorna!


Många bilder från festivalen 2011 på facebook: Hippie festival in Matala, 2011

Hippiefestivalen 2012 i Matala kommer att vara 2-4 juni. Se mitt nya inlägg från den 26 maj, 2012: Hippiefestival i Matala 2012 - Flower Power!



De flesta bilderna från Matala kommer från About.com, hippiebilderna från webben.
Läs mer om hippies på hippie.com

7 comments:

Katariina said...

Oh det är så himla vackert i Grekland! TÄnk om man kunde bo där ;=).

HUr går det med det nya caféet, länge sen du skrev nåt om det?

Min plats i solen said...

Hej Eva!

Tack för dina rara ord hos mig! Vad glad jag blev och dessutom hittade jag nu hit här till dig. :) Vad roligt att få möta ditt Grekland och din vardag genom din blogg. Aten har jag tyvärr aldrig besökt men däremot har jag besökt Kreta som turist vid ett antal tillfällen. En otroligt vacker och vänlig ö! :)

Nu ska jag kika runt här lite. Ha det så bra och en riktigt trevlig helg!

Kram Lotta

Ika said...

Matala ser jättefint ut, ska lägga det på minnet om jag återkommer till Kreta någongång. Trevlig helg till dig!

Christina Philipson said...

Tack snälla Eva för dina kommentarer på min blogg!Önskar jag kunde åka till Matala i helgen,men jag måste jobba.
Kram Christina!

Eva in Athens, Greece said...

Hej Katariina! Caféet går bara bra, tack! Vi är jättenöjda faktiskt. Har tänkt på det jag också att jag inte skrivit något och ska göra det snart, hoppas jag. Har knappt varit där på sistone, har varit så mycket pluggande med pojkarna.

Hej Lotta! Tack själv för en sprudlande glad kommentar! Var på Kreta har du varit?

Hej Ika! Absolut, är inte så mycket turister där heller, vad jag vet. När jag var i Matala var det då inte det, men tror att det är ganska lagom nu också.

Hej Christina! Ja, det är ju en bit att köra också. Tack för att du tittade in!

Marina said...

Vilket fint inlägg du fick till. =)

Eva in Athens, Greece said...

Tack, Marina!