Tuesday 23 August 2011

Too hot to trot...

English
Fy så varmt det är här i storstaden...man blir liksom handlingsförlamad. Jag som har så mycket att göra!
När man går ut känner man hur värmen slår emot en och det känns verkligen som när det är varma Sahara-vindar på Kreta...var tvungen att kolla med mina döttrar de första dagarna om det blåste afrikavindar på Kreta, men det gjorde det inte, så så kunde det ju inte vara det här heller...

Det är ju som sagt första sommaren vi tillbringar i Aten. Ville egentligen inte alls till Kreta i år! MEN...nu ångrar jag att vi inte stannade kvar...Nästa år får det allt bli längre tid på svala, sköna (i jämförelse med här i alla fall) Kreta!

Marisa, vår schäfer, löper. Funderar på att para henne nu. Det är första gången. Vet inte, kanske hon är för gammal?! Hon är 5 år nu. Vad tycker ni? Är inte rädd för jobbet i alla fall med en ev valpkull - då lär det ju vara svalare också!!!

Nej, jag får väl fortsätta fotosorteringen nu...Håller på att försöka få ordning på massor av pappersfoton från åren 1999 till 2010...

Ha en mysig kväll!


2 comments:

Gunilla said...

Jag har alltid undrat var valnötterna växer, svårt att veta när dom gömmer sig så! Jag kan förresten inte svara på kommentarer i min egen blogg.
Wardakis

Eva in Athens, Greece said...

Hej Gunilla! Trist att du inte kan svara på kommentarerna, hoppas det fixar sig snart!
Ha en fin dag!