Thursday 13 October 2011

Kommentarsfält på Bloggers fristående sidor

Vill du att det ska finnas möjlighet att kommentera även på dina extra sidor på blogspot?

Enkelt som en plätt, men lätt att missa. Innan du publicerar din nya sida klickar du på "Alternativ för inlägg", vilket står med blå bokstäver precis under inlägget. Där är det bara att välja "Tillåt läsarkommentarer". Av någon anledning är det alltid först inställt på "Tillåt inte" - jag tycker att det borde vara tvärtom (de flesta vill ju ha kommentarer).

(Läcker bild från goufas.com)

Kanske av intresse:
Extrasidor eller kanske några av dina etiketter överst i bloggen?

Fixa extra sidor på Blogger
Blogg på två språk eller fler - Tvåspråkig blogg
Bildplats på Blogger (Picasa webbalbum)
Minska bilder på Bloggers blogg
Fixa svarta hjärtan och andra symboler med tangentbordet?
Alla svenska bloggregister! (Registrera din blogg och få bättre placering på Googles söklistor!)

6 comments:

ღ ℬabbi said...

Jag hade fristående sidor men nu har jag tagit bort dom...jag är inne i en period av "så lite som möjligt"...kanske jag lägger tillbaka dom nån gång. Men jag tror inte så många kollade dom (mer än jag) ;D Ha en skön helg Eva. Kramen

Eva in Athens, Greece said...

Det är nog kul för nya läsare åtminstone. Har man kollat en gång går man kanske inte in och kollar igen. Jag har satt in en etikett också, så om jag skriver ett till recept kommer det in däruppe.
Hej svejs!

Emma Tiger said...

Snyggt sätt du har gjor där med dina sidor! Jag håller me, tror att de flesta läsare går bara in en gång om det är t.ex. "Om mig" eller sådana sidor. Smart gjort att lägga in etikett som recept... kanske gör nåt sånt på min också!

Har en annan liten fråga till dig. Längst ned på alla dina inlägg har du lagt till "Kanske gillar du:" och så syns tre inlägg i samma kategori. Hur har du gjort det? (Om jag får fråga).

Tack för hjälpen!

Eva in Athens, Greece said...

Emma: Tack så mycket!
Under "Kanske gillar du" och de tre inläggen står det "Linkwithin" med små bokstäver. Klicka där och så blir du guidad hur du ska göra. Vad som hände mig där är att jag skulle sätta in den på min engelska blogg, men så kom det på svenska, så jag fick flytta koden sedan till den svenska delen. Vet faktiskt inte hur jag ska kunna få den på engelska till den andra bloggen som ju är under samma profil. Har inte lagt ned någon tid i och för sig.
Överhuvud taget om du gillar någon widget som finns i någon blogg är det bara att klicka någonstans, i nedre delen oftast, så kan du fixa samma till din blogg.
Kram, kram

Emma Tiger said...

Tack Eva för tipset!

Eva in Athens, Greece said...

Det var så lite så, Emma!