Thursday 2 February 2012

Jennifer Lopez har lösningen till Greklands kris!

Read this post in English: Jennifer Lopez has the solution to Greece's crisis!


"Om jag var premiärminister i Grekland skulle jag satsa allt på turismen! Grekland är ett så otroligt vackert land att det räcker för att landet skulle kunna ta sig ur vilken kris som helst!". Det sa Jennifer Lopez på en presskonferens i Pasadena (med anledning av "American Idol" där hon sitter i juryn) nu den 25 januari. Lopez är en riktigt smart och framgångsrik affärskvinna - jag skulle tippa att hon har helt rätt!

Jennifer var här i Aten ett par dagar i september 2008 och jobbade då mycket. En kväll uppträdde hon på O.A.K.A, Atens Olympiska Sport Center. Hon hade en fotografering för en grekisk veckotidning på Acropolis med den grekiske fotografen Spiros Poros.

"Fotograferingen på Parthenon var en fantastiskt spännande upplevelse. Jag kommer snart till Grekland igen, men då på semester...!", berättade J.Lo för den grekiske journalisten Georgos Satsidis.



Jennifer har flera butiker, "JLO by Jennifer Lopez",  i  Grekland (Rhodos, Chania och Iraklion på Kreta, Kavala, Thessaloniki, Chalandri och här i Glyfada). Butiken i Glyfada invigdes i maj 2008, så hon gjorde förstås mycket reklam för den när hon var här.

Jag gillar verkligen Jlo! Hon verkar vara väldigt rar tycker jag. Riktgt duktig som skådespelare är hon faktiskt också tycker jag, vad tycker ni?

Från konserten här i Aten den 20 september, 2008:


Jennifer live in Athens: Waiting for tonight
--------------"--------------:  If you had my love
--------------"--------------:  Let's get loud (härlig stämning!)
--------------"--------------:  I'm real

Jennifer Lopez, officiell websida
Jennifer Lopez fragrances
JLO butiker i Grekland  (Adresser på grekiska finns här)

6 comments:

anitaskreta said...

Jag haller med! En enkel losning, kanske for enkel for att de som bestammer ska forsta.

Fru Venus said...

Jag gillar hennes filmer, hon är duktig. Har noll koll på hennes kläder, men är däremot riktigt förtjust i Grekland. Skulle vilja tillbaka till Karphatos i vår...

Elle said...

Tycker att det är en kvinna!
Hon har rätt i det hon säger. Satsa på turister!
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Eva in Athens, Greece said...

Anita: Antagligen...

Fru Venus: Jag har inte heller någon koll på J.Los kläder, men ska kolla för kuls skull nästa gång jag går förbi butiken.
Hoppas du kan åka till Karpathos, det är du värd Fru Venus!

Elle: O.K, får fixa en namninsamling! :) Skulle inte alls vara helt fel...!
Ha en fin helg!

Emma Tiger said...

Eva, jag undrar hur dt är att leva i Grekland nu med krisen och så, märks det av? Kram

Eva in Athens, Greece said...

Emma Tiger: Visst märks det av! Det finns nog inte någon som inte påverkats. Allt går ju i en cirkel om folk inte har pengar att handla för.
Hoppas det kan vända på något sätt, men nu förs fel politik. De höjer moms och skatter istället för att sänka dem etc. Fler företag får stänga, det blir fler arbetslösa och staten får istället in ännu mindre pengar...Förstår inte hur de tänker. Man kan inte ens kalla det kortsiktigt tänkande eftersom det får omedelbar negativ effekt. De tänker inte längre än näsan räcker eller hur man brukar säga.