Thursday 21 October 2010

Personliga förkläden

Är färdig med mina 3 förkläden som jag ska ge till Elinas kompisar;




De är ju nästan helt lika - bara lite olika jeansbitar till fickorna. En rolig och personlig present(med deras namn på) som dessutom är både roligt och lätt att göra!
Jag sydde dem även varsin grytlapp;


Det randiga tyget på ena sidan och jeanstyg från gamla brallor på den andra, vadd(nej, det heter något annat på svenska, kan ej komma på vad just nu)emellan.
Har använt en speciell vattenfast glitterfärg (passade bra till drottning-temat tyckte jag) som jag köpte i en hobbyaffär;


Det var lätt att skriva med den färgen efter att man skakat om flaskan ordentligt. Man får prova på en testtygbit innan. Man kan ju oxå skriva på fickorna innan man syr fast dom om man är rädd att det ska bli fel. Färgen är vattenfast står det, men den tar faktiskt flera dagar att torka helt!

P.S Har strykit dem nu...

4 comments:

Anonymous said...

Jättefina
/Rigmor

Eva in Athens, Greece said...

Tack söta rara du!
Många hälsningar från Aten!
Kram, kram

Lappegal said...

Hei
Takk for fine kommentarer på bloggen min.
Dette var noen morsomme og fine forklær.
Jeg syr mest lappeteknikk/quilt,og så hekler jeg litt.

Eva in Athens, Greece said...

Tack Lappegal! Jag sydde ett överkast med lapptäckesteknik för hand då jag var ung! Det tog väldigt lång tid och det värsta är att när jag nu tänker på det kan jag inte komma ihåg var jag har det...