Tuesday 4 October 2011

Adoptera en hund eller katt från Grekland

Read in English: Adopt a stray animal from Greece

Eftersom det är Världsdjurdagen idag tycker jag det passar bra att sätta in en lista med organisationer i Grekland som vill hjälpa hemlösa djur. Alla dessa är privata och fungerar genom donationer och frivilliga insatser av djurvänner. Hos alla kan man adoptera, även utomlands! Om du åker till Grekland, kontakta gärna en sådan organisation och tala om att du kan hjälpa till genom att ta hem en hund (som adopterats) på flyget. Eller varför inte adoptera en katt eller hund från Grekland?

Man kan bli medlem och betala en medlemsavgift per år om man vill stödja en sådan organisation. Självklart kan man även donera en summa pengar.

ATEN
Filozoiki (The animal friendly association), i Koropí.
De har djurambulans och kan rycka ut vid akuthjälp i Atens södra förorter.
Akuttfn: 210-6020202
E-mail

Se djur för adoption.

Greek Animal Rescue - GAR
info@greekanimalrescue.com



Lost & Found: Help them go back
En sida för dig som hittat eller tappat en hund eller annat djur.
strayshelp@gmail.com

ΣΠΑΖ - SPAZ Greece
Σύλλογος Προστασίας Αδέσποτων Ζώων

Djur för adoption.

Stray.gr
info@stray.gr








CRETE
Cretan Animal Welfare Group   Φιλοζωική Κρήτης info@cretananimalwelfare.org


ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ (ΧΑΝΙΑ)
"Noaks ark" i Chania
info@ archenoah-kreta.com






KALAMARIA
MAZI ΜΠΟΡΟΥΜΕ 
"Tillsammans kan vi"
info@filozwos.gr






KALYMNOS
Hands of Kalymnos
info@hands-of-kalymnos.com

Hundar för adoption.








NAXOS
Naxos Animal Welfare Society
naxos_aws@ymail.com
Facebook






RHODOS
ROBBAN PÅ RHODOS
Robban är en svensk kille bosatt på Rhodos som gör ett enormt arbete med övergivna katter. Hör av dig till honom om du vill adoptera en katt nästa gång du besöker ön. E-mail: ro-xxio(a)hotmail.com
Hjälp Robban ekonomiskt: Donera till katter på Rhodos


RAWS - Rhodes Animals Welfare Society









SAMOS
Animal Care Samos i Vathi.
E-mail







SANTORINI
SAWA - Santorini Animal Welfare Association
Den här vovven med flera finns för adoption.
E-mail






SKIATHOS
Skiathos Cat Welfare Society
E-mail







ZAKYNTHOS
ZAWF - Zakynthos Animal Welfare
info@zawf.gr

11 comments:

Marina said...

Tur att dessa organisationer finns! jag beundrar verkligen de eldsjälar som orkar hålla på.

Eva in Athens, Greece said...

Jag med, Marina, och de behövs verkligen!

Snäckskalsdalen. said...

Tänk alla dessa djur som behöver hem, ibland önskar jag att jag var en sådan där omhändertagande person som öppnade upp mitt hem för massor av hundar och katter.....Agneta kram

restaurang och vardag på Kreta said...

55444

Monica P said...

Jättebra, Eva! Här på Kalymnos finns det entusiaster som gör samma insatser. Om någon vill ha namn till dem kan jag vidarebefordra.

Eva in Athens, Greece said...

Ja, Agneta, jag skulle också vilja hjälpa till på något sätt. Åtminstone är jag glad att jag nu fixat den här listan. Har faktiskt även tänkt skriva något slags öppet brev till kommunen...

Christina, vad menar du? Är det en sajt kanske?

Hittade en organisation på Kalymnos, Monika, men jag lägger gärna till fler på listan! Du kan väl skicka ett mail till mig!

Marina pa Kreta said...

Jättebra inlägg! Att du fått med så många organisationer!

Eva in Athens, Greece said...

Tack Marina! Det finns många fler helt säkert, ska leta vid tillfälle...

Anonymous said...

Jag har själv en hund från Greklands gator. Att ta hand om honom är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Mådde så dåligt av att se alla hundar på gatorna där samtidigt som folk gick och KÖPTE en valp från djuraffären som hämtats från en valpfabrik i östeuropa! Hoppas ditt inlägg gav några små liv nya hem.

Eva in Athens, Greece said...

Anonym: Det hoppas jag också att det gjorde, och gör i framtiden också! Vad jättebra att du tog hand om en hemlös vovve! Bor du i Sverige eller här i Grekland?
Kramis
♥♥♥

Sophia said...

Lägg gärna till Greek cat resque på Samos =) Därifrån adopterade jag mina katter. Dom gör ett helt otroligt jobb. Dom finns även på facebook...