Monday 24 January 2011

Utställningen "Game On" i Aten

Idag har killarna och jag varit på en utställning med massor av gamla och nya videogames; "Game On", på Technopolis i Gazi. Det var över 150 spel som man fick spela så mycket man ville på. Elektroniska spel av
typ enarmade banditer, simulatorer, alla gamla TV-spel, Playstation...m.m, allt fanns där.

Det här syns från torget med alla barerna där man kommer upp från Kerameikos tunnelbanestation, och det står inne på Technopolis. Det är något som finns kvar från gasfabriken, vet ej vad det är.


Inne på det stora området.


Entrén till utställningen vi var på. Vi betalade 14+10+8 euro. Det är billigare på vardagar. Öppet 10.30 till 21.30. Från början var det tänkt att utställningen skulle vara till den 31 januari, men jag tyckte att jag hörde på TV att den blivit förlängd och ska hålla på till den 28 februari, p.g.a stort intresse.


Mest barn, ungdomar och unga människor var där förstås. Jag testade oxå några av spelen och även om jag blir lite snurrig i huvudet av allt det där eftersom jag är ovan, så förstår man ju hur himla kul de tycker att de är!

En av de tre karakteristiska skorstenarna inne på området.

4 comments:

Grekland nu said...

Ja hjälp vilket drömmuseum det skulle vara för mina killar också...

Anonymous said...

Man hör så många negativa saker om Aten, så jag uppskattar verkligen att du skriver om mycket som är BRA med den staden. Vi bodde där 1967-1969 och det var en viktig period i mitt liv. Idag vill jag inte bo i någon stor stad, men man kan ju vilja höra annat om sin gamla favorit än hur eländigt det är där...
Monica P

Eva in Athens, Greece said...

Hej IngaBritt! Det var jättemånga där som säkert spenderat så gott som hela dagen där mellan de olika spelen och maskinerna! Det skulle kanske dina killar oxå gärna göra...Fanns t.ex en stor rund boll som man fick gå in i. Det var något slags simulatorspel, bollen rörde sig och man fick på sig några glasögon. Det var dock så lång kö till det, så vi skippade det.

Eva in Athens, Greece said...

Hej Monica! Det var roligt att höra! Ska du inte börja blogga lite du oxå, så man får läsa lite om Kalymnos?