Tuesday 14 December 2010

Snöflingor, regn och småjuligt

Idag har det regnat i omgångar, men inte varit så kallt som i helgen. I lördags hade vi här endast 1 plusgrad och det kom dalandes små snöflingor, vilka dock smalt då de nådde marken. Det kom ju som en chock det kalla vädret, bara ett par dagar innan var det 20 plus och man gick med t-shirt!


Julgranen klädde vi för två dagar sedan, mest Alex! Jag blev så trött så han fixade det mesta! Idag har jag fortsatt pynta litegrann, men det är fortfarande en del kvar...Jag tror jag gillar julstjärnan i kökets balkongdörr och de gröna julgranskulorna i köksgardinen mest!


Det är allt nå speciellt med julen. Så fint med julbelysningen på balkongerna och i trädgårdarna!



Andra inlägg kanske av intresse:
Glögg, recept
Julen i Grekland, allmänt om...
Om saffran och är det lika dyrt som guld?
Skandinavisk julbazaar och promenad i Pláka
Grekiska julkakor
Vassilópita - grekisk nyårskaka
Acropolis museum på julafton och var man MÅSTE äta i Monasteraki...
Julafton i Grekland

7 comments:

Tina said...

Vad kul! Jiaja i Aten sa att det snöade JÄTTEmycket och att det "estrose" på vägen. Hon bor i centrala Aten, inte i bergen. *fniss*

Anneli said...

Underbar julgran!!! Älskar blått!
Så söta gamla skridskor.....

Anonymous said...

Hej!

Vilken läcker julgran! Och den matchar ju så fint dina färget i vardagsrummet.
Underbara små julprydnar. Är någon av dem kanske dina egna hantverk?

Susanne

Ika said...

Vilken läcker grön färg på julgranskulorna!
PS. Min bild på dörren är från ett gammalt sommartorp jag passerade:-)

Sofia said...

Hejsan Eva,
Vad roligt att du tittade in på min blogg. Visste inte heller att du hade en blogg men roligt att du skriver om ditt liv i Grekland. Att ni fick snö där trodde jag aldrig. Jag tänkte att ni hade det varmt och soligt året om. Självklart är du mer än välkommen att läsa min blogg och se vad jag sysslar med. Härligt att du och mamma fortfarande håller kontakten. Jag hoppas jag också hittar några sådana guldvänner som jag fortsätter hålla kontakten med livet ut. :) Hoppas vi snart kan komma och hälsa på igen eller att ni kommer till Sverige (när jag är tillbaka förstås). Kram Sofia

Eva in Athens, Greece said...

Så kul med så många kommentarer!

TINA, haha, ja vad som är mycket här är inte riktigt samma som i Sverige, men där är det ju oxå stora skillnader inom landet. Minns att vi i Umeå ofta skrattade åt Stockholmarna som när de fick lite snö blev helt förlamade...:)
Hörde på TV att marken hade fått ett tunt snötäcke i de norra förorterna, så det var väl kanske så i centrala Aten oxå.

ANNELI, tack ska du ha! Visst är de små skridskorna i trä söta! Nytillverkade tyvärr...

SUSANNE, tack så mycket! Är säker på att ni har jättefina granar ni oxå! Har inte gjort något av det själv, trist nog! Den lilla julkappen t.ex skulle ju ha varit lätt att fixa. Nåväl, det var i alla fall ganska jobbigt att knata runt och leta turkosa julgranskulor...!

Eva in Athens, Greece said...

Julklappen skulle det stå härovan...

IKA, dörrbilden och alla andra bilder du tar är helt fantastiska!

SOFIA, jättekul att höra utav dig! Det ska bli väldigt skoj att läsa om dina bravader i Canada!
Kram