Thursday 10 May 2012

Alla svenska bloggregister!

Jag vet att jag i början av bloggandet blev väldigt besviken på bloggportaler eftersom jag inte fick några besökare via dem. Gick ur några t.o.m, men nu vet jag bättre!

För att få en bättre s.k PageRank (länkanalys-algoritm - Googles sätt att mäta relativt informationsvärde på webbsidor) är det bra att ha länken till bloggen på så många olika webbplatser som möjligt. Registrera alltså din blogg i så många bloggregister som möjligt. Det spelar ingen roll om du inte får några direkta besökare - det är i alla fall positivt. Ju högre PageRank, desto bättre placering i Googles söklistor.

(Här kan du kolla din bloggs Google PageRank: PR Checker)

Här en lista på alla svenska bloggportaler/bloggregister jag lyckats hitta:

Bloggar
BloggarOmResor
Bloggar Topplista
Blogglista.se
Bloggnytt
Bloggparaden 
Bloggplus Topplistan
Bloggportalen
BloggRegistret.se
Bloggtips.se
BloggToppLista
BlogTopList
Blogwalk
Commo.se
Favoritlistan.se
Svenska Bloggar
TopBlogArea.se
ToppBlogg.se
Topplista24.com


Svenskar på vift - bloggregister för utlandssvenskar i Annas blogg, "Swaussie".
Alla svenska bloggar i Grekland (i min blogg!)

Kom nu ihåg att inte använda samma lösenord till alla websidor och definitivt inte det lösenord ni har till för er viktiga sajter (som där ni har bloggen, facebook, mailkonto...)!!!

Berätta gärna om ni känner till något fler bloggregister!

Lycka till med din bloggs PageRank!

Kanske av intresse:  
Bloggtoppen kapad!
Extrasidor eller kanske några av dina etiketter överst i bloggen?

Fixa extra sidor på Blogger
Kommentarsfält på Bloggers fristående sidor
Blogg på två språk eller fler - Tvåspråkig blogg
Bildplats på Blogger (Picasa webbalbum)
Minska bilder på Bloggers blogg
Fixa svarta hjärtan och andra symboler med tangentbordet?


 

2 comments:

Uhanna said...

Intressant! En bra research av dej! :D
Johanna

Eva in Athens, Greece said...

Tack Johanna!♥